Tillit & förtroende

Tänker ganska ofta på det där nu för tiden. Liksom när tex en häst gnäggar åt en springer efter en osv
Jag & mina  katt jag hade litade på mig till 100% så fort jag kom hem jamade hon och sprang fram oavsett vad jag en gjorde cyklade,åkte bil gick. i slutendan hade jag mest kontakt med henne tills dagen kom. Jag & min katt jag har nu hade henne även då men hon & jag hade knappt nån kontakt alls. Hon kom nästan aldrig fram var livrädd för hunden. Men varje gång jag såg henne försökte jag alltid pyssla & klia henne så myket det gick innan hon hörde något och sprang iväg. Hon har nästan alltid varit så sen stunden vi möttes. Då jag springer upp för trappan är kanske 6år ser henne ligga och sova i min brors säng så kommer jag dit tänker klappa min katt. Så sprang hon genast iväg. Men nu kommer hon fram så fort jag ropar, vågar leka med vovven. Nu har hon även börjat jama när jag kommer hem. Det känns konstigt när jag tänker på det. From that to that. Men det finns ju även stor tillit hos hästar & människor. Ni vet Lilleman & Oliva? Vi har känt dom mer en ett halvår. Olivia gnäggar efter Lisa springer efter henne massor. Lilleman har svårt med det förr kunde jag knappt ta han i hagen men det kan jag nu. Jag känner att han är ganska osäker vi min till varo och mitt mål med honom är att ska känna sig trygg. Jag har lärt mig massor av honom. När jag träffat han några gånger så tänkte jag " vi testar trixa med han!"  Inget gick ju trodde aldrig jag skulle kunna lära honom någonting. Men nu bara går det? Han kan  så gott som stegra,krafsa & puss han gör det som bäst när han tycker det är kul och som sämst när det är tråkigt. Visste ni att jag  a l d r i g skulle klara av olivia på egen hand. Jag är inte tillräckligt tuff men det är Lisa hon klarade av att hanskas med en 3 åring! Jag jobbar med en 20 årig ponny. Efter massa jobb & tid får man så  mycket av en tex svår häst. Själv tycker jag Lilleman är svår eftersom han inte hade gjort något på kanske 3-5 år. Och först nu börjar vi komma igång.
Han visar kanske 35% tillit och 3% respekt. Det jag menar är att han hur gärna som hesl vänder baken till och kickar elr bara springer på mig. Förr försökte han kicka mig tills jag tog mod till mig och bara stod kvar så fattade han att jag inte brydde mig. Tilliten bygger vi på för varje gång vi är där och det känns fakitskt varje gång.
 
Sen finns det ju folk som har oslagbara band till sina djur kan få dom att göra allt för varandra.
Nånting sånt är något verkligen vill få uppleva IGEN.
Igen? Min förra katt som jag beskrev som jamade och så. Hon & jag kunde göra precis vad som helst kändes det som. Hon lärde mig att inte vara rädd för katter, jag lärde henne tirix. Hon kunde sitt & ligg om jag simmade i vår pool vi hade kunde hon komma dit och sitta bredvid. men mer hann vi inte..Saknar mina underbara fina vän♥
 
 
Komentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>