Varför började jag rida?

Jag var typ på hundutställning i eckerö för lite mer än 3-4 år sen. Skulle gå ut därifrån då jag såg hästar med mamma & jag bara gick förbi dom. Då bara - Mamma jag vill börja rida. Mamma - Vi får se på saken.
Jag fick plats på stall Aftonsol och skulle börja rida där. Men plötsligt fick Sleipner plats så kom in där eftersom det är närmare. Första hästen jag red var Pluto. Red han ung 4 ggr sen fick jag hästen Kate henne gjorde jag mitt första framsteg på jag fick rida själv. Det var egentligen i misstag men ledaren behövde gå. Så jag vi vände upp till medelinjen helt själv. Sen fick jag Arrow han behövde jag ledare på. Efter ett tag närmade Julen sig ,vi skulle börja galoppera. Först skulle vi longeras med Rippe men det var bara W & L som vågade det. Sen efter julen då skulle vi skulle galoppera själva. Jag hade ivory först  klarade jag inte det. Men andra gången gjorde jag det. Jag var överlycklig jag älskade det. Sen fick jag Ramia  på en inridning. Det gick jätte hett till men jag kände endo ngt litet för henne hon var ngt speciellt det visste jag. Men det tänkte jag inte mycket på. När våren kom skulle vi hoppa. Jag var livrädd förkomligt livrädd. Men när det var min tur så klarade jag det. Eftersom jag var så rädd fick jag pluto eftersom han är ju den säkraste nybörjarponnyn. Hade ju velat haft Kate men då var hon redan pensionerad.
Tiden gick. Jag skulle fylla 10 så fick bli skötare. Jag & W skulle gå på ett möte på hösten men det missade vi. Jag var jätte ledsen men, precis då träffade vi våran ridlärare och hon skrev en lapp där det stod vilka vi ville bli på.
På min stod det Pluto,Arrow,Ramia,flugan. Jag fick flugan. Jag vågade knappt rykta honom men efter ett tag slöppte det. Jag kunde inte putsa men det lärde jag mig till sist. Han var jätte snäll & mysig men enda skälet till att jag ville bli på han var att han var söt & hade bara en annan skötare. Men nästa möte då ville jag inte vara på flugan jag skulle försöka bli på Ramia och det blev jag men det var 70% att jag & Lisa skulle haft samma sköthäst om inte hon blivit den som stod på den lotten som var avgörande. Hon fick Milen & Jag fick Ramia. Efter ett tag skulle vi testa rida på karinsridskola Jag & W fick rida själva jag red hästen Pärla. Men jag ville rida Indiana. Men hon var dräktig, så fick leda henne till hagen istället. Jag trodde jag kände något för henne. Efter skötarmötet fick jag Ramia på hoppning. Det gick hett men jag gillade det. Red henne ofta väldigt ofta. En termin fick jag henne varje gång förutom 3 och dom gångerna hade jag pluto. Min pluto förälskelse försvann på mitt första ridläger då han gick ner på knäna och jag flög av. Jag fick galoppskräck. Jag hade det rätt länge tills jag red Hokus då galopperade ja igen så i lugn takt började rädslan försvinna. Sen var allt ganska normalt. Till i vintras då det kom ett skötar möte. Det hemskaste misstaget hände Indiana hade kommit till sleipner och jag började få den där känslan. Så på mötet blev jag skötare på henne. Men jag kunde inte sova jag grät halva natten, kunde inte konsetrera mig i skolan. Men direkt efter skolan åkte jag till stallet tog länge för busschaffören glömde släppa av mig vi sleipner. Men så fort jag kom fram frågade jag om jag fick bli på Ramia igen. Och det fick jag. Jag minns fortfarande den känslan att jag övergett mig Ramia för en häst jag inte kände och bara trodde jag gillade. Fast jag fick veta att det var fler som höll på att göra misstaget men jag var den som gjorde det. Men jag räknar inte det som att jag var skötare till henne. Indiana är jätte söt snäll men det är Ramia som det ska vara. På den bloggen jag hade då kom det massa komentarer angånde en sak jag skrev Indiana sparkas något sånt uppstod värsta skandalen men det visade sig att hon är kickilg under magen.
Men jag var där jag skulle vara jag var Ramia's skötare igen. Jag ångrar mig jätte mycket. Jag tänker fortfarande på en komentar jag fick då den sårade mig så mycket att det inte är klokt. Men men bloggkritik är något man får tåla helt enkelt. Men jag har lärt mig massor nu. Jag har hoppat barbacka på Ramia, jag har fallit av henne, kommit runt en bana på 65cm utan vägringar, tävlat henne och blivit utesluten men hon betyder massor endo och INGET kommer ändra på det inget. Tar gärna emot någon som rättar mina stav fel, kritik osv..
 
 
 
 
 
 
Jag älskar dig föralltid♥
 
Komentera här
Postat av: Jonna

Ni är så fina tsm! :)

2012-07-09 @ 14:44:05
URL: http://schnee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>