Lydnad & Agility

tänkt fota men agility banan var så lockande så körde lite agility. Han kom runt några gånger utan att krångla :)
men idag vart det inte hindrena som krångla utan, kontrollfältet. Han ska lixsom sitta ner när han är inne i den.
Men han var jätte oupmärksam så måstade säga "Zimbaa!" lite för ofta. Abröt efter kanske 5-7 minuter. För jag ville inte träna med honom då han inte var sammarbetsvillig! Ist tränade jag att han skulle stanna och sitta och komma direkt då jag bad. Det gick faktiskt ganska bra! :), vissa gånger lyssnade han direkt på sitt, kom, och stanna. men det är mitt fel. Att han inte stannar tills han blir tillsagd. Jag menar att jag sakt att han ska stanna och så stannar han inte. Men det örjar bli så att jag typ säger "prrrr elr typ stopp" och då blir han ju jätte förvirrad :(  Men vi ska träna mer på det imorgon!
Komentera här

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>